Ναός και Καπιτώλιο Λαός και Κολωνάκι
G o l d m i n e
Στατικές σελίδες
Σύνδεσμοι


Ευτυχώς κάποια πράγματα δεν αντιγράφονται: Ηλίας Τουτουδάκης
1867 αναγνώστες
Δευτέρα, 17 Μαρτίου 2008
14:20

Eίναι η πρώτη φορά που προβαίνω, με δική μου πρωτοβουλία, χωρίς πρόθεση κολακείας,  σε αναδημοσίευση άρθρου από το capital για πολλούς λόγους:

1. Διότι το θεωρώ ελάχιστη εκδήλωση ευγνωμοσύνης για την άψογη φιλοξενία που μας παρέχεται στο χώρο του capital.

2. Διότι υπογράφεται από τον κ. Ηλία Τουτουδάκη,  ο οποίος δεν αρθρογραφεί συχνά και τον οποίο, από εποχής  Stock Rally γνωρίζω και εκτιμώ για την ευπρέπεια, την εργατικότητα, τη σοβαρότητα και την τεχνογνωσία του σε θέματα ίντερνετ.

3. Διότι με έπεισε  η δήλωσή του, την οποία και προσυπογράφω: "Φροντίσαμε να επενδύσουμε σε αξίες όπως η σοβαρότητα, η αξιοπιστία, η ταχύτητα, η δημιουργικότητα και η εντιμότητα. Αυτά είναι η περιουσία και η αξία του Capital.gr. Και ευτυχώς δεν αντιγράφονται. Ή τα έχεις ή δεν τα έχεις".

Με κεφάλαιο όλα τα ανωτέρω η πρωτοπορία γίνεται μονόδρομος. Πάντα θα υπάρχουν οι πρώτοι και οι αντιγραφείς τους. Στον πανδαμάτορα χρόνο, όμως αντέχει μόνο η αλήθεια , την οποία   κ. Τουτουδάκη, εσείς και το capital ακολουθείτε. Έτσι, αναπόφευκτα θα συνεχίσετε να δρέπετε τους καρπούς της προόδου σας. Είναι θέμα χρόνου.

 
 
17/3/2008
00:10
 
 
Του Ηλία Τουτουδάκη

"Στη χώρα μας είναι πολύ διαδομένο να ανοίγει μια επιχείρηση σε μια γειτονιά και μόλις διαφανεί η επιτυχία της να ανοίγουν άλλες πέντε παρόμοιες σε ακτίνα λίγων μέτρων. Τι συμβαίνει όμως στο internet, όπου το να «ξεσηκώσεις» μια ιδέα είναι απείρως ευκολότερο και γρηγορότερο, ενώ η αντιγραφή – καθώς μιλάμε για ψηφιακά προϊόντα – μπορεί να έχει τη μέγιστη πιστότητα;

Καταρχάς να σημειώσουμε ότι στο internet είναι πολύ εύκολη η πρόσβαση σε ιδέες και έργα που υλοποιούνται στην άλλη άκρη του κόσμου. Αυτό δίνει τη δυνατότητα σε κάποιον πριν ξεκινήσει την ανάπτυξη ή την αναβάθμιση της online επιχειρηματικής του δραστηριότητας να ζυμωθεί με δεκάδες ιδέες αλλά και να γνωρίζει αν με το έργο του ανακαλύπτει τον τρόχο ή βαδίζει σε πεπατημένη.

Μια τέτοια «έρευνα αγοράς» κρίνεται όχι μόνο θεμιτή αλλά και επιβεβλημένη για τον επαγγελματία που θέλει να σχεδιάσει ένα πλήρες προϊόν, ενσωματώνοντας ιδέες και τεχνολογίες που θα προσδώσουν τη μεγαλύτερη δυνατή αξία, αλλά και αποφεύγοντας παγίδες στις οποίες έπεσαν άλλοι πριν από αυτόν. Το «πρόβλημα» ξεκινά όταν η ένδεια ιδεών, τεχνογνωσίας και δημιουργικότητας σε μεταμορφώνει από δημιουργό σε φτηνό αντιγραφικό. Όταν δηλαδή αντί να κινηθείς σε ένα πετυχημένο πλαίσιο και να δημιουργήσεις με τη φαντασία και τις ικανότητες σου, επιλέγεις να βγάλεις φωτοτυπία και το πλαίσιο και το περιεχόμενο μαζί και να τα βαφτίσεις «το δικό σου νέο προϊόν».

Το «πρόβλημα» ξεκινά όταν η ένδεια ιδεών, τεχνογνωσίας και δημιουργικότητας σε μεταμορφώνει από δημιουργό σε φτηνό αντιγραφικό.
Αυτός που ακολουθεί τέτοιες πρακτικές δεν είναι ανόητος αλλά μάλλον πονηρός. Σκέφτεται ως εξής: «αντιγράφοντας μέχρι κεραίας άλλα πετυχημένα sites, μόλις βγω στον αέρα οι περισσότεροι θα γελάνε μαζί μου. Aλλά λίγο το κακό». Μάλιστα, απαλλαγμένος από στοιχειώδη ευθιξία αλλά κυρίως μη έχοντας ικανότητες, χρόνο και χρήμα, δεν θα περιοριστεί σε κάτι παρεμφερές. Θα πάρει ό,τι καλό έχει κάθε site και με copy – paste θα το κάνει «δικό του». Η (κουτο)πονηριά είναι στο συλλογισμό «θα με χλευάσουν ένα-δυο μήνες αλλά μετά όλοι θα συνηθίσουν στην ιδέα ότι το προϊόν είναι δικό μου και θα ευχαριστηθούν με τη χρήση του. Άσε που με λίγο καλό lobbying ίσως μια μέρα το site–Frankenstein κερδίσει και το διαγωνισμό του καλύτερου στην αγορά».

Καθώς εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με πρακτική παράνομη, το παραπάνω φαινόμενο είναι ο κανόνας και όχι η εξαίρεση. Ας δούμε ποιες άμυνες έχει το θύμα της αντίγραφής και γιατί μεσοπρόθεσμα η αγορά αποδίδει στον καθένα αυτό που του αξίζει.

Ο πρωτοπόρος, που έχει δαπανήσει φαιά ουσία, χρόνο, χρήμα και έχει πασχίσει ώστε να απασχολεί τα καλύτερα μυαλά στον κλάδο του για να θέτει τον πήχυ συνεχώς ψηλότερα θα συνεχίσει να παίζει καθαρά βασιζόμενος στα εξής:

α) Ο κόσμος δεν είναι αφελής. Χρησιμοποιεί το αντίγραφο αλλά χρεώνει στον αντιγραφέα την αναγνωρίση της ανωτερότητας του πρωτοπόρου. Διαφορετικά αυτοί που αγοράζουν CD ή τσάντες από το πεζοδρόμιο θα ήταν fans του οικονομικού μετανάστη που τα πουλάει και όχι του δημουργού τους.

β) Η σχέση εμπιστοσύνης του αντιγραφέα με τους καταναλωτές του προϊόντος καταστρέφεται από τέτοιες πρακτικές. Μπορεί η επιχειρηματική «τσίπα» να του είναι άγνωστη και να μην έχει αναστολές να παρουσιάσει την εικόνα του ανταγωνιστή του ως δική του, δε θα μπορέσει όμως ποτέ να πείσει για την ποιότητα του προϊόντος που σερβίρει μέσα από το κλεμμένο καλούπι. 

γ) Ο πρωτοπόρος μετά από τέτοιες ενέργειες συνήθως ανησυχεί λιγότερο για την παρουσία του ανταγωνιστή του. Η αντιγραφή μέχρι κεραίας, εκτός από παραδοχή αδυναμίας και κατωτερότητας, συνιστά πράξη απελπισίας που πολλές φορές επισπεύδει το... μοιραίο.

δ) Ο πρωτοπόρος ενώ θεωρητικά έχει απωλέσει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του προϊόντος του (είπαμε ο
Γνωρίζοντας εξαρχής ότι τα εργαλεία και η κατασκευή του site είναι commodities, άρα και θέμα χρόνου η αντιγραφή τους, φροντίσαμε να επενδύσουμε σε αξίες όπως η σοβαρότητα, η αξιοπιστία, η ταχύτητα, η δημιουργικότητα και η εντιμότητα.
αντιγραφέας έκανε copy – paste, δεν εμπνεύστηκε απλά) διατηρεί τα μέσα παραγωγής τους που αναφέραμε παραπάνω. Επιπρόσθετα, ο προσωρινός εκνευρισμός για την κλοπή της πνευματικής του εργασίας μετατρέπεται σε πείσμα και κίνητρο για ακόμα μεγαλύτερες επιτυχίες (που θα οδηγήσουν βέβαια σε ακόμα πιο κραυγαλέες αντιγραφές!).

Τέτοια φαινόμενα στο Capital.gr τα αντιμετωπίζουμε με τη στωικότητα που επιβάλλει η θέση ενός σοβαρού μέσου ενημέρωσης. Έχοντας αποτυπωμένη την πρωτοπορία όχι μόνο στη συνείδηση του κόσμου αλλά και στα νούμερα της επισκεψιμότητας συνεχίζουμε να αναπτύσσουμε το προϊόν μας με τον ίδιο ενθουσιασμό που είχαμε και την πρώτη μέρα, 10 χρόνια πριν.

Ειδικότερα, επειδή το προϊόν στη δική μας περίπτωση είναι η ενημέρωση, θέλουμε να πιστεύουμε ότι έχουμε μερικά ακόμα πλεονεκτήματα εκτός από αυτά που αναφέρθηκαν. Γνωρίζοντας εξαρχής ότι τα εργαλεία και η κατασκευή του site είναι commodities, άρα και θέμα χρόνου η αντιγραφή τους, φροντίσαμε να επενδύσουμε σε αξίες όπως η σοβαρότητα, η αξιοπιστία, η ταχύτητα, η δημιουργικότητα και η εντιμότητα. Αυτά είναι η περιουσία και η αξία του Capital.gr. Και ευτυχώς δεν αντιγράφονται. Ή τα έχεις ή δεν τα έχεις".
* Ο κ. Ηλίας Τουτουδάκης είναι Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. του Capital.gr

 

Για την αναδημοσίευση

Goldmine

Σχόλια

17/03 15:04  PREMIUM
Καλά φίλε !

Βρήκες μέρα για...συγχαρητήρια...και φιλοφρονήσεις :-)

Θα σου πω εγώ πότε θα το ξαναδημοσιεύσεις :-)

17/03 15:14  Goldmine
Φίλε, είναι μια ώρα δύσκολη...για το Χ.Α. Το βλέπω...

Όμως σήμερα γράφτηκε το άρθρο.

Δεν συγχαίρω τυπικά, απλά δίνω ψήφο προσωπικής εμπιστοσύνης, όπως έχω κάνει και με σένα.

Ένα ρητό που μου αρέσει:
"Πολλοί εισί κλητοί, ολίγοι δε εκλεκτοί".

Κάτι το κάνω όταν το νιώθω. Σαν μπαγιατέψει δεν έχει αξία.

Νάσαι καλά και "ο Θεός στο καλύτερο" που έλεγε και μία ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΡΔΙΑ...


Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
14 ψήφοι

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Σχετικά με το blog
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις